aku dan diriku

My photo
kota batu metropolitan
xdak apa2 yg menarik kot..malas la nk discribe..kang takabur plak jadinya..

Tuesday, December 15, 2009

zaman kanak2

assalamualaikum semua...
untuk pertama kalinya..aku ingin berkongsi kan sesuatu dgn semua org..

kadangkala aku terasa yg amat sepi..hidup tanpa teman disisi..Allah jua yg sentiasa menemani..
aku anak ke 4 dari 8 beradik..tp arwah abgku yg ke3 dah pergi menghadap Ilahi..12 tahun dulu..

aku...
membesar dlm keluarga yg sederhana...alhamdulillah..semuanya rezki dari Allah..
tapi seusia 10 tahun...aku dah blaja mencari duit poket sendiri..aku xsampai hati tgk mak ayah aku kerja kuat..

aku satu2nya ank mereka yg berjaya masuk uni..blaja tggi..
harapkan abg yg sulung..
aku jadi benci kat dia..aku jadi marah kat dia..
sepatutnya..dia jd cth pada adik2..ni x..bg aku..dia lah buat adik2 aku yg lain jd xtentu hala..
4 org adik...1 je yg boleh harap..yg girl..
aku xtau cmna nk nasihat kan dorg lg..
aku terlalu jauh...mencari rezki utk ubah hidup family aku..
aku xmampu nk tgk adik2 aku..
masa aku di uni..tiada siapa yg tgk2 kan adik2 aku...aku jarang balik kg..sbb nk saving duit..aku xnk nyusahkan ibu ayah aku..
masa kecilku...ibarat akulah abg yg sulung..
masa aku darjah6...
aku dah tolong org niaga burger..sbb nk simpan duit utk beli buku..
aku xpernah ckp kat mak aku buku apa yg cikgu suh beli..xpernah minta..
duit sekolah..aku simpan...aku tolong jualkan nasi lemak yg mak buat..di sek..
so makan aku pon nasi lemak 2 la..air sejuk botol besar...
tapi aku bersyukur..alhamdulillah...
Allah mengajar aku sesuatu dgn kehidupan seperti itu...

No comments:

Post a Comment